Przychodnia Vistamed to nowoczesny podmiot leczniczy, realizujący ambulatoryjne świadczenia zdrowotne w ramach kontraktu z NFZ oraz ośrodek prowadzący badania kliniczne.
Nasz personel posiada kilkuletnie doświadczenie zdobyte podczas przeprowadzania badań klinicznych II-IV fazy, także w innych ośrodkach i firmach CRO. Jakość naszej pracy była pozytywnie weryfikowana przez dokonane audyty.
Skład naszego zespołu to aktualnie 3 pielęgniarki, 2 koordynatorów i 14 lekarzy z doświadczeniem w prowadzeniu badań klinicznych w poniższych wskazaniach:
- specjalista reumatolog, principal investigator, sub-investigator (rheumatoid arthritis, psoriatic arthritis), 2015-2018
- specjalista neurolog, dr n. med., sub-investigator (encephalitis, multiple sclerosis, brain stroke),phase II/III, 2010-2016
- specjalista kardiolog, dr n. med., sub-investigator, (echocardiography), 2015-2016
- specjalista pulmonolog, dr n. med., sub-investigator, (pulmonology, allergology, nephro-diabetology, cardiology), phase II/III, 2012-2018
- specjalista gastroenterolog, principal investigator, sub-investigator (ulcerative colitis, Crohn disease), phase II/III, 2009-2013, 2018
- specjalista gastroenterolog, principal investigator, sub-investigator (ulcerative colitis, Crohn disease, irritable bowel syndrome), phase II/III, 2014-2016, 2018
- specjalista medycyny dziecięcej, pediatra, 2 letnie doświadczenie w badaniach klinicznych, sub-investigator (pediatric vaccines)
- specjalista laryngolog, sub-investigator
- specjalista dermatolog, sub-investigator (psoriasis, AD), phase II/III
- specjalista okulistyki, sub-investigator, (AMD, DMD, melanoma), phase II/III , 2009-2011, 2013-2015, 2018
- 2 specjalistów medycyny rodzinnej, sub-investigators
- 3 pielęgniarki środowiskowo-rodzinne (SN), study nurces
- 3 koordynatorów (SC), od 2012 roku w badaniach klinicznych, 2012-2013 – study coordinator; 2013-2017- CRA, CRA2,
Osoby zarządzające firmą, pełniące rolę koordynatorów, są absolwentami Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, z ponad 5-letnim doświadczeniem w prowadzeniu badań klinicznych. Wszyscy pracownicy mają wykształcenie medyczne lub pokrewne, związane z naukami medycznymi. Koordynatorzy badań stanowią bardzo ważny element zespołu badawczego. Czuwają nad organizacją badań w naszym ośrodku, wspierają badaczy w obsłudze systemów (IWRS/IVRS, EDC), sprawują pieczę nad lekiem i wysyłką próbek. Wszyscy koordynatorzy posiadają aktualne certyfikaty GCP oraz IATA.
Zarówno badacze jak i koordynatorzy mają doświadczenie w obsłudze elektronicznych baz danych (Inform, Medidata RAVE, itp.), systemów IWRS/IVRS (ERT, Clinphone, Almac, IWRS, Barc), jak również mieli do czynienia z obsługą centralnych laboratoriów diagnostycznych (Quintiles, Covance, Medpace, ICON, Bioclinica) i portali internetowych im dedykowanych (ERT, TRIALMAX) oraz sprzętów przekazywanych przez Sponsora.
W każdym badaniu zgodnie z wymogami Sponsora biorą udział lekarze doświadczeni i przeszkoleni w wykonywaniu skal i ocen specyficznych dla danej specjalności i badania.
Bezpośrednio zatrudniony w badaniach klinicznych personel pomocniczy stanowią pielęgniarki. Posiadamy w zespole pielęgniarki, które ukończyły kurs szczepień oraz zostały przeszkolone z resuscytacji. Liczny personel pozwala na łatwy podział na zespół zaślepiony i odślepiony, jeśli taki będzie wymóg Sponsora.
Pielęgniarki, lekarze rodzinni i koordynatorzy, zatrudnieni są na stałe w przychodni i do ich zadań należy także praca przy badaniach klinicznych. Wszyscy razem dbają o to, aby każdy pacjent miał zapewnioną jak najlepszą opiekę medyczną podczas badań, zgodnie z protokołem badania oraz zasadami dobrej praktyki klinicznej. Cały personel posiada aktualne szkolenia GCP, a ich ważność monitorujemy na bieżąco.
Podkreślić należy, że dysponujemy własną bazą pacjentów, co pozwala nam na sprawną rekrutację oraz niski odsetek osób nie przechodzących fazy przesiewowej badania. Szukając dla pacjentów odpowiedniego leczenia rekrutujemy chorych w oparciu o własne bazy danych oraz współpracę z innymi placówkami medycznymi w tym zakresie.
Nasz ośrodek posiada pozytywną opinię Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego we Wrocławiu dopuszczającą obiekt na przychodnię podstawowej opieki zdrowotnej, pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych oraz dodatkowo przychodnia realizuje umowę z NFZ o udzielanie świadczeń gwarantowanych w rodzaju podstawowej opieki zdrowotnej.
W ramach naszej bieżącej działalności zapewniamy :
• profesjonalny zespół lekarzy i pielęgniarek,
• dostęp do 4 nowoczesnych i komfortowo wyposażonych gabinetów lekarskich,
• dostęp do gabinetu zabiegowego i punktu pobrań dla dzieci i dorosłych,
• punkt szczepień dzieci zdrowych,
• wykonywanie badań radiologicznych, RTG i USG (MEDIX), badań laboratoryjnych (DIALAB) oraz kolonoskopii (Euromedicare) we współpracy z certyfikowanymi ośrodkami zewnętrznymi,
• elektroniczny system pomiaru temperatury w pomieszczeniach, lodówkach i zamrażarkach (TFA Dostman) informujący o odchyleniach temperatury przez e-mail i SMS, zapewniający bezpieczeństwo przechowywanym lekom, materiałom farmaceutycznym oraz biologicznym,
• pokój biurowy oraz archiwum,
• przytulny kącik dla maluchów,
• nowoczesny system obsługi pacjenta-możliwość rejestracji on-line przez stronę internetową,
• profil na facebooku.
Personel Przychodni Vistamed cechuje oprócz doświadczenia, duże zaangażowanie i dokładność, co zapewnia nie tylko właściwe prowadzenie badań klinicznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, zasadami GCP i standardowymi procedurami operacyjnymi Sponsora, ale także dobre i długotrwałe relacje z badaczami oparte na profesjonalnym i rzetelnym podejściu do pracy.
W razie pytań i dalszych informacji pozostajemy do Państwa dyspozycji.
Serdecznie zapraszamy do współpracy,
Ewelina Krymska- Dyrektor Zarzadzający Przychodnią i Centrum Badań Klinicznych tel. 514 810 834, e.krymska@vistamed.pl
Kinga Winograd - Kierownik Badań Klinicznych, Koordynator Badań Klinicznych, tel. 790 503 909, k.winograd@vistamed.pl